Zdrowie 4 sierpnia 2018 admin No comments

Koktajle możemy przygotować na bazie wody, mleka roślinnego czy krowiego.

Rzeźbienie figury oraz kulturystyka to coraz popularniejsze w gronie obywateli Polski tematy. Interesują się nimi nie tylko panowie, których interesuje nabranie imponującej muskulatury i siły, niemniej jednak również panie, które chcą nie tylko o wiele lepiej się prezentować, ale mieć więcej siły a także więcej zdrowia, które pomogą im w życiu. Dieta która przeznaczona jest na zwiększenie masy mięśniowej bazuje przede wszystkim na wysokiej zawartości białka, które jest kluczowym budulcem mięśni.

Częstokroć obalany jest mit, iż dieta przyrost mięśni musi opierać się na mięsie oraz produktach odzwierzęcych, a często mówią o korzyściach płynących z budowania przyrostu masy mięśniowej na białku pochodzącym z roślin. Tuż obok odżywek które zostały przygotowane na bazie serwatki, do niedawna bezkonkurencyjnych na całym rynku białkowych odżywek, często pojawiają się odżywki przygotowane na bazie sojowych protein, białka groszku, brązowego ryżu czy białka konopnego. Dlatego w momencie kiedy myślimy nad dietą zwiększającą przyrost masy mięśniowej, na pewno warto rozważyć włączenie do codziennej diety właściwie dobranej odżywki białkowej. Odżywki te występują w rozmaitych smakach, przede wszystkim słodkich do przygotowania koktajli – takowych jak czekoladowy, bananowy, truskawkowy itp. Koktajle będziemy mogli stworzyć na bazie mleka roślinnego, krowiego czy wody.

Prócz takiej odżywki należy pamiętać, iż dieta na przyrost masy mięśniowej głównie będzie opierała się na pełnowartościowych produktach posiadających wysoką zawartość białka, takowych jak: chude mięso, rośliny strączkowe, jajka, tofu, brązowy ryż, wyroby tj. quinoa – nazywana też komosą ryżową – oraz amarantus. Ponadto, w celu zwiększenia masy mięśniowej konieczny jest plan treningowy, który pomoże zdobyć wymarzoną sylwetkę. Aby tego typu ćwiczenia być w stanie wykonać, ważne będzie także włączenie do naszej diety węglowodanów pełnowartościowych. Bogatymi źródłami węglowodanów będą wszelkie wyroby zbożowe tj. owsianka, brązowy ryż, wszelakiego rodzaju kasze a także chleb pełnoziarnisty.

Węglowodany są potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania ludzkiego organizmu, a diety które opierały się na całkowitym wykluczeniu z jadłospisu węglowodanów powoli odchodzą w niepamięć, ponieważ nie są za bardzo efektywne, kiedy zależy nam na długofalowych efektach a także zdrowiu. Zatem ważne dla zwiększenia masy mięśniowej jest włączenie do diety dużych ilości zarówno pełnowartościowego białka – a zatem takiego, które posiada komplet aminokwasów niezbędnych dla właściwego funkcjonowania ludzkiego ciała – przy roślinnych dietach, takich jak dieta wegańska, należy zwrócić wyjątkową uwagę na komplet takich aminokwasów – ale również węglowodanów pełnowartościowych. Nie możemy pominąć tu minimalnych ilości tłuszczy, które powinno się uzyskać z orzechów, awokado i nierafinowanych olejów takowych jak oliwa z oliwek.

Bardzo istotnym składnikiem przy diecie powodującej przyrost masy mięśniowej będzie błonnik, który niewątpliwie zadba o odpowiednie trawienie. Oczywiście wszystkie wysiłki dotyczące diety przyniosą wyniki dopiero, kiedy połączymy je z odpowiednimi i systematycznymi ćwiczeniami siłowymi.

Zobacz: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/kortyzol-a-trening/